30 Eylül 2016 Cuma

Eda Kuşum'un Hamilelik ve Doğum Hikayesi

Sıra geldi Eda'mın hikayesine..
Elam 9 aylıktı..Doğumdan sonra düzene giren adetim ilk defa gecikmişti.Ve ben ilk defa bunun adet gecikmesi değil,hamilelik olduğuna emindim..Korkumdan,telaşımdan test yapamadım.Belki hamile değildim,ama korkuyordum.Ela çok ufaktı,bunu nasıl yapardım ona..
Reglin üzerinden geçti tam 12 gün.En sonunda test aldım..Hiç unutmuyorum o anı ; Ela daha emeklemiyordu bile,uzanmıştı halının üzerinde..
Testi yaptığım gibi kıpkırnızı iki çizgi çıktı karşıma..Kaldım elimde test çubuğuyla..Ne yapıcam ben şimdi,hamileyim diye ağlamaya başladım hiç unutmuyorum..Vakit kaybetmeden doktoruma gittim.Hocam ben test yaptım ama hamileyim galiba dediğimde : "Kızım daha Elanın ağzında diş yok ne yaptın" deyip gülmeye başladı =)
Ultrasona girdiğimde kalp atışı oluşmamıştı daha..Hocam ben kendimi iyi hissetmiyorum,Ela daha çok ufak,ne yapıcam diye söylendim uzun uzun.."Sakin ol Pelincim,sen çok güzel çocuk doğuruyosun bir tane daha doğuruver "işte dedi =)
2 hafta sonra kontrolüm vardı ve ben kendimi hiç iyi hissetmiyordum.Bi boşluktaydım..Hazır değildim,Ela daha çok ufaktı,emekleyemiyordu bile..
2 hafta sonra kontrole gittiğimde ; eli ayağı,kalp atışı oluşmuştu.Daha fazla dayanamayıp ağlamaya başladım..Başkalarının sahip olmak için paralar döktüğü,senelerce yalvardığı evlat nimeti,karnımdaydı..O görüntüsünden sonra herşey çok değişti..Duygularım,düşüncelerim,yaşantım..
Zamanla karnım büyümeye başladı..Bir gece akşam ezanında "Allahım sen en iyisini bilirsin,sağlığı eli ayağı düzgün olsun,ama sen bana bir kız evlat daha nasip et,Ela'm için kız kardeş ver"diye dua ettim..Kabul oldu şükürler olsun.Cinsiyeti öğrenmeye gittiğim gün doktorum :Bir Ela daha geliyor Pelincim dedi =) Havalara uçtuk eşimle.
İlk hamileliğim gibi rahat geçti şükür,ne kilo alma ne bulantı nede başka bişey.Ama iki hamilelik arasında zaman dar olduğu için bacaklarım daha ağrıdı.Magnezyum,soda falan öyle geçiştirdik.
Yanında bebek varken hamilelik hiç kolay değilmiş.Çünkü Elam da daha ufaktı,hatta kardeşinin doğumundan 1 ay önce yürümeye başlamıştı.
Son kontrol de doktorum gün verdi.27 Kasımda gel Pelincim diye..Hocam 28 olsun doğum günlerinin tarihi aynı olsun dedim =)
28 Kasım 2013 günü sabahtan gittik hastaneye.Daha tuhaf hissettim kendimi ilk doğumdan.Ela da yanımdaydı ve benim bir kızım daha olucaktı..Yine aynı oda,yine aynı önlük..Doktorum hadi pelincim iniyoruz dediğinde Ela ya baktım sadece..Sıkı sıkı sarıldım..Dayanamadım ağladım bu sefer..Kızımı dışarda bırakıyorum ama benim bir evladım daha oluyor..Ya bana bişey olursa..
Bu sefer Spinal Anestezi olucağım için masaya oturdum.Aaa ne kadar pozitif,ne kadar güler yüzlü bir anne deyip girdi ameliyathaneye herkes..Anestezi doktorum çok tatlı bir bayandı.Korkmiyim,sakin oliyim diye yaptığı her şeyi bana anlattı tek tek..Belden yaptığı iğnelerin hiç birini hissetmedim.Sadece o son teli iterken baskı hissettim belimde.İlacı verdiğin de bacaklarımda sıcaklık hissettim ve çok geçmeden artık bacaklarımda ayaklarımda his yoktu.Sondayı taktılar ve perdeyi çektiler önüme.Anestezi doktorum başımdan bir dk a ayrılmadı.Hep elişmi tuttu ve yapılanları anlattı.Hatta bir ara saç boyasından konuşuyoduk,doktorum şarkı söylüyordu =)))
EE göbek adı ne olucak diye sordular.Hocam Elanın kini Ayşe koyduk,bunu da siz koyun dedim.Peki ozaman Nilüfer olsun dediler =)
Şimdi karnına bastırıcaz sakın korkma pelincim dedi.Karnıma bastırdıkları gibi dışarı çıkan su sesini duydum ve karnımdan bişeyin çıktığını hissettim..Benziyor,benziyor bu sefer sana benziyor diyerek havaya kaldırdı Eda'yı doktorum..Allahım o nasıl birşey..O nasıl küçücük birşey öyle..Sular akıyordu üzerinden,getirdiler yanıma kokladım.Ölçtüler,yıkadılar,sardılar ve götürdüler yukarı..E kaldık o sevimsiz ameliyathanede tek başımıza..Gerisi dikiş,pansuman falan zaten..
Ameliyathaneden çıkarken sedyede sırıttığımı gören teyze "AA KADINA BAK NASI GÜLÜYOR"dedi bi teyze=)) Doktorumda yat pelin kafanı kırıcam nazar deyicek dedi =)
Odaya geldiğimizde Ela dedesinin kucağında uyuyordu ki o manzarayı ömrümce unutamam..O zaten daha bebek.E eda desem el kadar..Beni emdi ve uyudu hanfendi =)
İki kızımın arası 18 ay tam,günü gününe..Ama okadar zor ve güzel ki anlatamam..Rabbim isteyen herkeslere nasip etsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder